Współcześnie osoby działające, a nawet zarabiające w Internecie doskonale wiedzą jak wartościowe treści są znaczące. Obecnie liczy się jedynie content. Wszyscy mniej więcej mają świadomość jak działać w sieci, jakie treści wrzucać, z jaką częstotliwością i na jakich kanałach. Jednak w praktyce nie jest to już takie proste. Jak zatem podejść do tematu tworzenia wartościowych treści? Jak szybko je tworzyć? Coraz większą popularnością cieszy się infografika. Czym jest i jak skutecznie ją wykorzystywać? O tym dowiesz się, czytając ten tekst. A więc zapraszamy!
Zacznij od audytu swoich treści
By tworzyć wartościowe treści na początku trzeba zmierzyć się z tym, co już się pojawiło z sieci z pod naszej ręki. Warto na wstępie zadać sobie kilka kluczowych pytań. Na podstawie statystyk odpowiedz sobie –„Co działa?”- jakie treści są chętnie przyjmowane przez odbiorców i cieszą się ogromną popularnością. Które z nich są udostępniane, które tworzą największy ruch na stronie i co tak naprawdę przynosi największy zysk. Drugim pytaniem jaki trzeba sobie zadać jest – „Co nie działa?”. Trzeba sprawdzić, które publikacje nie generują praktycznie żadnego ruchu, co jest zbyt energochłonne dla ich twórcy, co do końca nie oddaje własnego charakteru oraz jakie treści nie przynoszą odpowiednich zysków w porównaniu do poświęconego im czasu.
Ogromnie ważna jest także refleksja na tym, jakie treści rzeczywiście odnoszą się do własnych życiowo-biznesowych celów? Czy są one elementem własnej strategii czy po porostu są wrzucane dla podkręcenia statystyk? Szczere zmierzenie się z tym pytaniami nakreśli kierunek, w którym będziemy chcieli podążać.
Treści muszą posiadać wartość
Jest to ogromnie ważne, by publikowane treści miały dla nas wartość. Każdy twórca musi zrozumieć jakie treści są wartościowe dla jego odbiorców. Nie warto pisać z przymusu, z chęci samego pisania i publikować treści, które nic nie wnoszą. Umieszczane teksty muszą być wartościowe dla własnej grupy docelowej.
Odpowiedni proces to podstawa
Oto kilka przykładowych szablonów. Warto wypracować sobie swój własny. Może to być jeden ściśle utrzymywany szablon newslettera, check lista wpisu blogowego, a nawet kilku z nich, publikowanie zdjęć z sesji zdjęciowej przynajmniej raz w miesiącu, korzystanie z zewnętrznych aplikacji do publikowania w social mediach itp. Szablony te powinny być odpowiednio uporządkowane i dopasowane do konkretnych celów i tematów.
Czym jest infografika?
To inaczej narzędzie marketingowe. Główną cechą jaką kryje w sobie infografika to jej skuteczność. Wynika to z tego, że usprawniają one odbiór i zapamiętywanie informacji, a co więcej umieją przyciągnąć uwagę i są chętnie udostępniane. To bardzo uniwersalne narzędzie, za pomocą których można zobrazować różne procesy, porównania, cykle, zależności, zmiany w czasie czy rozłożenie geograficzne. Do tworzenia efektywnych infografik konieczny jest odpowiedni wybór tematu, zastosowanie właściwych danych, czerpanie z dobrych inspiracji oraz precyzyjne podejście do etapu projektowania.