Wybór agencji SEM dla sklepu online

Marketing

26-05-2020

Kiedy zastanawiamy się, którą agencję SEM wybrać dla własnego sklepu online to wiemy dobrze, że bez tego prowadzony biznes e-commerce do końca nie będzie poprawnie się rozwijał. Problem rodzi się w momencie dokonywania wyboru, jak zatem wybrać tą odpowiednią agencję? Jakie są kryteria tego doboru?

Analiza skuteczności danej agencji

Na rynku istnieje wiele agencji, chodzi o to, by wybrać tą, która oprócz obietnic ma wysoką skuteczność. Tak naprawdę wybór jest ogromnie trudny, ponieważ większość firm, mających styczność z tego typu agencjami nie ma zbyt dobrych opinii na ich temat.

Czym jest pojęcie ROI?

ROI to inaczej zwrot z inwestycji, pochodzi od angielskiego stwierdzenia – return on investment. To tak zwany wskaźnik rentowności, który stosuje się po to, by zmierzyć skuteczność podejmowanych czynności marketingowych.

Wybór agencji SEM dla sklepu online

Czujność podczas współpracy z agencją

Nie warto podejmować współpracy z agencją, która okrzykuje się mianem fachowca w performance marketingu, ale dokładnie nie udziela szczegółowych informacji na temat konkretnych zwrotów z inwestycji oraz jaką sprzedaż mogą spowodować określone kampanie to powinna zapalić nam się czerwona lampka czy rzeczywiście to odpowiednia agencja do wspólnej współpracy. Cechą, która wskazuje na dobrego fachowca w tej dziedzinie jest to, że potrafi konkretnie podać ile za pośrednictwem danej kampanii jest się w stanie uzyskać, posiadając nasze dane np. z Google Ads.

Posiadanie odrębnego konta Google Ads

Ogromnie ważne jest to, by sklep internetowy posiadał swoje odrębne konto Google Ads. Najgorsze co można zrobić to pozwolić, by agencja prowadziła nam osobne konto, do którego nie ma się dostępu. Posiadając własne konto ma się możliwość dokonywania analizy danych w Google Ananlitycs czy Google Ads. Mając do niego dostęp od razu wiadomo jakie koszty są związane z daną kampanią oraz jakie przychody ona generuje.

Odpowiednie tagowanie kampanii

Bardzo ważne jest także, żeby wnikliwie sprawdzać jak są tagowane nasze kampanie. Dzięki właściwemu oznaczeniu (linkiem UTM) można zmierzyć efekty konkretnych kampanii w Googke Analitycs.

 

Podobne artykuły