Dropshipping coraz częściej pojawia się w kontekście alternatywy dla tradycyjnego e-handlu. Sprzedaż rzeczy, których nie posiadamy, zyskuje na popularności, dzięki niskim kosztom, które mogą być nawet zerowe i dużej elastyczności. Wiele osób nie wie jednak do końca, czym jest taki model handlu, jakie ma plusy i czy warto go wprowadzać. W tym tekście odpowiadamy na te wszystkie pytania i przybliżamy sylwetkę dropshippingu.
Czym jest dropshipping?
Dropshipping to model handlowy polegający na sprzedaży rzeczy, których de facto fizycznie nie posiadamy, a następnie na zamawianiu ich i dostarczaniu do klienta bezpośrednio z hurtowni czy od podwykonawcy. Zamówienie takie jest opłacane z pieniędzy klienta, które otrzymujemy najpierw. Istotą droshippingu jest to, aby sprzedawać naszym klientom produkty i towary za dużą cenę a zamawiać ich dostarczenia z hurtowni za mniejszą sumę. Różnica, jaka powstanie między tymi cenami, jest naszym zyskiem. W taki sposób działać możemy, mając swój własny sklep lub sprzedając różne produkty na portalach sprzedażowych. Dropshipping jest również alternatywą dla prowadzenia całego sklepu internetowego lub możemy wykorzystywać go jako uzupełnienie naszego podstawowego modelu biznesowego.
Dlaczego warto z niego korzystać?
Pierwszą korzyścią, jaka płynie z dropshippingu, są bardzo niskie koszty rozpoczęcia handlowania w internecie. Jeśli chcemy zacząć działać w taki sposób, nie potrzebujemy dużych sum pieniędzy lub nie potrzebujemy ich wcale, gdyż towar zamawiać będziemy już ze środków otrzymanych od naszych klientów. Osoby takie nie wymagają również przygotowania miejsca magazynowego, sprowadzania produktów i ich przechowywania oraz całej obsługi związanej z wysyłką towarów. W handlu w stylu dropshippingu nie musimy również ograniczać się do wąskiej branży czy palety produktów, co często ma miejsce przy handlu fizycznym w sieci. Sprzedając towary, których nie mamy, możemy handlować np. bardzo drogimi produktami, na których zakup nas nie stać lub dużą ilością produktów, z której przechowywaniem mielibyśmy problemy. Wszystkie te plusy stwarzają kolejna korzyść, jaką jest możliwość dużego zarobku, co też często jest niemożliwe w tradycyjnym e-commerce.