Najnowsze badania i raporty związane z mechanizmami zakupowymi towarzyszącymi konsumentom w dobie pandemii wykazały, że niezwykle wiele zakupowych decyzji przeniesiono właśnie do przestrzeni wirtualnej. To zaś bezpośrednio znajduje swoje odzwierciedlenie w działaniach e-commerce podejmowanych w celu pozyskania klienta. Zgodnie z raportem niezwykle ważna stała się ekspozycja produktów na stronie sklepu wykonywana za pomocą wideo. Tu aż 68% badanych doceniło to rozwiązanie. Z kolei aż 83% respondentów pozytywnie odniosło się do możliwości ekspozycji produktu w formacie 360 stopni. Coraz częściej konsumenci korzystają również z takich udogodnień jak personalizacja ubrań (57%), pomoc stylisty (59%) czy też z wirtualnej przymierzalni (76%). Mniejszą popularnością cieszy się internetowa wypożyczalnia ubrań (44%).
E-commerce w TikToku
TikTok jest aplikacją wyraźnie podbijającą rynek zachodni. Obecnie aplikacja ta chce powtórzyć sukces Douyin, czyli swojego odpowiednika założonego na potrzeby rynku chińskiego. Ta początkowo nastawiona na rozrywkę aplikacja stara się obecnie nawiązywać współprace ze stronami i aplikacjami sprzedażowymi tak, aby połączenie działań w ramach e-commerce zagwarantowało właścicielowi TikToka, firmie ByteDance, dodatkowe przychody dzięki udostępnianiu wyjątkowej funkcjonalności opartej m.in. o zakupy cyfrowe. W ramach nowych rozwiązań TikTok ma być rozszerzony m.in. o reklamy, linki partnerskie oraz katalogi marek współpracujących z aplikacją. Tym ByteDance chce wykorzystać boom na social commerce, który przyśpieszył w związku z kryzysem pandemicznym.
Castorama i jej kanał e-commerce
Wśród firm zajmujących się uzyskiwaniem maksymalnie wysokich pozycji e-commerce z pewnością wyróżnić można Castoramę. Firma ta znajduje się w przodujących pozycjach listy najlepszych sklepów internetowych. To właśnie Castorama odpowiedziała na zapotrzebowanie kupujących przez Internet, paradoksalnie zwiększając liczbę zamówień wykonywanych tą drogą i to pomimo trwającej pandemii. W związku z tym wśród ostatnich działań optymalizacyjnych wymienić można m.in. odpowiednie przystosowanie sprzedaży online wykonywanej przy pomocy urządzeń mobilnych.