Co nieco o Real-Time Marketing

Marketing

29-07-2020

RTM czyli Real Time Marketing to marketing, który ma miejsce w chwili obecnej w czasie rzeczywistym. Ma on ogromny potencjał dla współcześnie prowadzonych działalności gospodarczych, sprawiając, że w jeden dzień ich popularność może skoczyć w zaskakującym tempie. Jak tego dokonać? Konieczne jest zastosowanie efektywnego monitoringu i odpowiednie jego wykorzystanie.

Idea RTM

Opiera się na błyskawicznej reakcji odpowiadającej wydarzeniom, mającym miejsce w ostatnim czasie. Mowa tutaj o kilku minutach wstecz. Takie działania podkreślają nie tylko świadomość najnowszych aktualizacji i wiadomości, ale przede wszystkim uważność i świadomość danej firmy.

Pokolenie NOW

Obecny świat wymusza na nas bycie tu i teraz. To samo dotyczy się pytań, pojawiających się w sieci. Współcześnie korzystanie tylko i wyłącznie z jednego ekranu przechodzi do lamusa. Ponad 70% użytkowników Internetu z naszego kraju w tym samym czasie korzysta z kilku ekranów. By łatwiej to zobrazować obecnie komputer, tablet i telefon są używane w jednym czasie. Błyskawiczne reakcje na pojawiające się informacje najczęściej mają miejsce w mediach społecznościowych, gdzie aktualne wydarzenia takie jak np. wystąpienia publiczne, relacje na żywo, mecze, wybory są aktywnie komentowane przez cały czas.

Co nieco o Real-Time Marketing

Zalety RTM

Korzystanie z tej formy marketingu prowadzi do spełnienia aktualnych oczekiwań klientów. Informacje, które nas interesują są dostępne od ręki i mamy szansę na nie tak samo szybko zareagować. Natychmiastowość i płynność wiadomości nie jest już elementem dodanym, jest to realne oczekiwanie każdego użytkownika Internetu, po to by mogło być ono zaspokojone.

Marki korzystające z RTM mają okazję na błyskawiczne udzielenie odpowiedzi swojej grupie docelowej, dzięki czemu buduje się zaufanie danej firmy i pozytywne jej postrzeganie. Ponadto publikowanie treści powiązanych z grupą zaufanych klientów powoduje, że grono to znacznie się rozrasta i wzrasta autentyczność własnej marki. Gdy widzimy aktywność znajomego na grupie danej marki bardziej nas to zachęca do wejścia na stronę, aniżeli wyświetlana reklama na stronie głównej.



 

 

Podobne artykuły