Promocja na facebooku czyli dlaczego warto zaistnieć w mediach społecznościowych?

Marketing

27-10-2020

Kiedy 12 lat temu Facebook zagościł na polskim podwórku, jego rola ograniczała się wówczas głównie do odnajdywania znajomych i zajmowania się wirtualną uprawą ogródka Farmville. Obecnie do najpopularniejszej platformy mediów społecznościowych, dołączyło niemal 17 milionów rodaków, a w skali całego świata to prawie 2,5 miliarda zarejestrowanych użytkowników. Facebook nie jest już jedynie zbiorem kontaktów towarzyskich, ale przede wszystkim oknem na świat globalnych informacji i potężnym narzędziem marketingowym. Dlaczego warto wykorzystać potencjał Facebooka do budowania marki? W jaki sposób promocja na facebooku wpływa na skuteczność sprzedaży produktów i usług?

Promocja na facebooku czyli dlaczego warto zaistnieć w mediach społecznościowych?

Dlaczego warto promować swoją firmę na facebooku?

Odpowiedź właściwe mogłaby się zamknąć w jednym słowie: zasięg. Dobrze zaplanowana promocja na facebooku, umożliwi dotarcie do wielokrotnie większej grupy odbiorców, niż w przypadku tradycyjnego marketingu. Nawet najmniejsze przedsiębiorstwo ma szansę wybić się w tłumie korporacyjnych gigantów (notabene również prowadzących firmowe profile w mediach społecznościowych), ponieważ oprócz możliwości dotarcia i zaprezentowania się szerokiej grupie potencjalnych klientów, mają też szansę tę społeczność zaangażować we wspólne działania na rzecz marki. Zainteresowani będą przyczyniać się więc do dalszego rozwoju widoczności firmy i utrwalania marki w świadomości kolejnych odbiorców. Dodatkowym profitem, jaki daje aktywna promocja na facebooku, jest niezbyt wygórowany koszt jaki poniesie przedsiębiorca, w stosunku do zysków, które osiągnie. Dotarcie bowiem do 1000 osób z przekazem reklamowym, to inwestycja w granicach zaledwie 10 zł, a w przyszłości, kierując tę społeczność na stronę docelową (np. do e-sklepu), można liczyć na podjęcie przez nią pierwszych kroków konsumenckich, a w najgorszym wypadku na wzmożenie ruchu na stronie, co i tak zaowocuje ostatecznie dostrzeżeniem firmy na rynku. Tym samym, wdrożenie social media marketingu, wydaje się być optymalnym rozwiązaniem w przypadku budowania nowej marki lub ograniczonego budżetu na cele promocyjne.

Z jakich narzędzi korzystać, by promocja na facebooku była efektywna?

Już w podstawowych opcjach, Facebook udostępnia wiele możliwości do sprawowania kontroli nad przeprowadzanymi działaniami na stronie. Można więc bez ograniczeń śledzić statystyki dotyczące ilości osób, do których dotarł opublikowany post i czy zachęcił on do konwersji, monitorować liczbę wyświetleń strony oraz badać przyrost zasięgów. Na etapie promowania postów i przekazów reklamowych, warto zagłębić się także w dane dotyczące najaktywniejszych i najczęściej odwiedzających profil obserwatorów, ułatwi to ich precyzyjne targetowanie. Za pomocą dostępnych statystyk i analizy podjętych przez użytkowników, a zarazem potencjalnych klientów, aktywności, przedsiębiorca ma okazję dostrzec zmiany w odbiorze jego biznesu, zawęzić lub rozszerzyć zakres usług (lub produktów) i skupić się na działaniach, które okazują się najbardziej dochodowe. Niemniej jednak, z czasem, gdy promocja na facebooku będzie tak dynamiczna, że bezpłatne dane okażą się niewystarczające, należy rozważyć zakup dostępu do profesjonalnych narzędzi.

Promocja na facebooku czyli dlaczego warto zaistnieć w mediach społecznościowych?

O czym warto pamiętać prowadząc fanpage w mediach społecznościowych?

Prowadzenie strony, inicjowanie aktywności i nawiązywanie dialogu z klientami, może wymagać sporego wysiłku i czasu. Każdy, może być autorem fanpage’a, jednak aby poprawnie dopasować przekazy do rodzaju działalności i spodziewanych rezultatów, niezbędne jest stałe monitorowanie zachowań odbiorców i właściwa reakcja na nie. Promocja na facebooku, chociaż wymaga dużego zaangażowania, jest jednak z pewnością doskonałym środkiem, by wykreować pożądany wizerunek marki i zwiększyć efektywność sprzedaży.

Podobne artykuły