Nadruki reklamowe – tworzenie projektu

Biznes

05-05-2021

Każda osoba, decydująca się na nadruki reklamowe robi wszystko, by złożone zamówienie przebiegało bez żadnych komplikacji, a wybrany przez nas produkt wyposażony był w firmowe logo czy hasło reklamowe. Chodzi o to, by projekt ten doskonale się prezentował na danym gadżecie. Wielu z nas nie zna się dokładnie na procesie tworzenia nadruków. Z pewnością zdarzyć się może sytuacja, w której przesłane materiały reklamowe przez klienta są nieodpowiednie, ponieważ może on prezentować się niekorzystnie bądź jest zbyt mały. Warto wiedzieć na co zwrócić uwagę, by efekt końcowy nadruku zadowalał wszystkie osoby zaangażowane w projekt i jego odbiorców. O czym zatem powinno się pamiętać?

Odpowiednie wymiary projektu

Konieczne jest to, by nadruk był dopasowany do powierzchni nadruku wybranego produktu reklamowego. Są gadżety, na których umieszczenie nadruku nie jest skomplikowane. Tak jest w przypadku np. długopisów, ołówków czy linijek. Ponadto występują też nadruki reklamowe, które dopasowane są bardziej do jednego typu produktów, np. tych bardziej kwadratowych. Dłuższe napisy lepiej wyglądają na podłużnych przedmiotach, aniżeli tych bardziej okrągłych. Z kolei produkt kwadratowy lepiej prezentuje się na okrągłych gadżetach.

Właściwa kolorystyka

Następna kwestia, na którą warto zwrócić uwagę to kolorystyka projektu. Kolor musi być dopasowany do koloru wybranego przez nas przedmiotu reklamowego, na którym ma się znajdować. Można zdecydować się na nadruk bardziej subtelny albo przeciwnie na znacznie bardziej krzykliwy. Wszystko w zależności od intencji zamawiającego. Nadruk na przedmiocie musi być kontrastujący z podłożem, dzięki czemu będzie lepiej widoczny. Wybór takiego samego koloru jak na przedmiocie sprawi, że nadruk będzie się zlewał, co sprawi, ze w zasadzie nie będzie widoczny.

Znaczenie ma również rodzaj przedmiotu reklamowego. Jeśli gadżet ten jest bardziej elegancki i z klasą wówczas również należy zwrócić uwagę na odpowiednie dobranie nadruku. Najlepiej zdecydować się na taki, który nie będzie zbyt rzucający się w oczy. Warto pamiętać, że im więcej kolorów na nadruku, tym koszt znakowania jest wyższy. Trzeba mieć to na uwadze, tworząc grafikę na nadruk oraz ustalając budżet na materiały reklamowe.

Nadruki reklamowe – tworzenie projektu

Zapis projektu na nadruk

Znaczenie ma również właściwe zapisanie projektu, mającego stanowić nadruk na gadżetach reklamowych firmy. Istotne jest to, by wszystkie czcionki projektu były zmodyfikowane na krzywe. Jeśli na naszym komputerze wyświetlają się prawidłowo to nie ma to znaczenia, ponieważ w drukarni może ulec zupełnemu zniekształceniu, a tego raczej każdy chce uniknąć. Drukarnia po prostu może posiadać inne czcionki, wtedy będzie pojawiał się komunikat o braku występowania czcionki, jaka została wykorzystywana do tworzenia projektu. By do takiej sytuacji nie doszło należy zmienić napis na krzywe albo wraz z projektem przesłać do drukarni wszystkie pliki czcionek, jakie zostały wykorzystane do tworzenia projektu. Znaczenie ogrywa także paleta barw. Najlepiej wszystkie kolory podać w palecie PANTONE.

Podobne artykuły