Jakie treści generują ruch na stronie przez długi okres czasu?

Biznes

28-10-2020

Warto pamiętać o tym, że treści, które umieszczamy w Internecie maja na celu nie tylko poprawę pozycji firmy w wyszukiwarce, ale także służą do zwiększenia ruch i zaangażowania użytkowników na danej stronie. Aby było to możliwe należy tworzyć tak zwany evergreen contenty.

Evergreen contet – co to takiego jest?

Najprościej mówiąc jest to treść, która nie ulega dezaktualizacji i którą w długim okresie czasu jesteśmy w stanie na bieżąco rozbudowywać. Aby tego typu teks miał odpowiedni potencjał do generowania ruchu na stronie musi zawierać przydatne, a przy tym uniwersalne informacje, wskazówki i porady. Evergreen contet w odróżnieniu od treści newsowej nie generuje ruchu w serwisie wyłącznie w pewnym, niezbyt długim okresie po publikacji. Należy podkreślić, że dobrze napisany evergreen contet jest w stanie zapewnić nam odpowiednią ilość wejść na stronę przez naprawdę długi czas. Pamiętajmy, że aby tego typu teksty zachowały swoja ponadczasowość należy je, co pewien okres zaktualizować, rozbudować lub nieco zmodyfikować.

Jakie treści generują ruch na stronie przez długi okres czasu?

Które teksty możemy zaliczyć do evergreen contet, a które do treści o charterze newsowym?

Do tekstów, których treści szybko się nie dezaktualizują zaliczamy z całą pewnością różne poradniki oraz sekcje FQA i odpowiedzi na pytania użytkowników. Użytkownicy w długim okresie czasu chętnie czytają i komentują także porównania i rankingi oraz recenzji produktów. Do przykładów wiecznie żywych tekstów możemy zaliczyć także: listy branżowe, case study, historie marek oraz słowniki pojęć i encyklopedie. Natomiast oprócz artykułów newsowych do treści, które po upływie dłuższego okresu nie są w stanie przyciągnąć na stronę użytkowników należą: felietony i reportaże dotyczące bieżącej sytuacji, modne trendy z różnych branż takich jak np. przemysł, technologia czy kosmetyka, a także statystki, które to przedstawiają zjawiska wyłącznie w konkretnym i wąskim okresie czasu. Do grupy treści o charakterze newsowym możemy zaliczyć również opisy produktów, które szybko zostają zastąpione nowymi modelami.

Podobne artykuły